مدیریت جهادی

ساخت وبلاگ
انا لله و انا الیه راجعونشهادت و جراحت گروهی از مردمان پاک این سرزمین به دست درنده‌ای ناپاک‌، در حرم مطهر احمدبن‌موسی علیهما السلام، دل را سوزاند؛ بغض را در گلو نشاند؛ خشم را برانگیخت و نفرت ما را از مغزهای خشکیده‌ای که قلاده‌شان به دست دشمنان نور و انسانیت است دو چندان کرد.  «این حادثه می‌تواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت‌زدۀ ماه اخیر، زنگ بیدارباش باشد که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب‌نشده، همین نوع  حوادث است.» (بخشی از پیام تسلیت'>تسلیت آیت‌الله سبحانی در این باره) خدای متعال به خانواده این عزیزان و مردم و رهبر عزیزمان صبر و به مسئولان امنیتی و قضایی توفیق پاسخی در خور به عاملان و زمینه‌سازان این جنایت، عطا کند.  إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمینَ مُنْتَقِمُون‏َ (سجده:22). https://t.me/pishgar_ir/1318 مدیریت جهادی...
ما را در سایت مدیریت جهادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5pishgar1 بازدید : 87 تاريخ : چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت: 20:37

مقام معظم رهبری، پیشتر با استناد به این جملۀ زیارت اربعین (بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ؛  حسین(ع) خون قلبش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانى و سرگردانى گم‏راهى، نجات دهد) از جوانان و دانشجویان، خواست به مسئله تبیین اهمیت بدهند و فرمود:شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوۀ دل ملت و امید آیندۀ این کشورید، به مسئله‌ «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است (5 مهر 1400).ایشان در دیدار با مردم قم، ضمن تأکید بر این موضوع، آن را روشن‌تر بیان کرد:دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ ‌به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیینِ حقیقت از زبانهای مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛‌ تبیین. وسوسه‌ای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر می‌گذارد، چه می‌تواند برطرف کند؟ باتوم که نمی‌تواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را «تبیین» می‌تواند برطرف کند. جهاد تبیین را جدّی باید گرفت. همه، در حوزه، در دانشگاه، در صداوسیما بالخصوص، در مطبوعات، در هر جایی که شما ایستاده‌اید و یک شعاع پیرامونی‌ای دارید و می‌توانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح (19 دی 1401). چند گفتنی1. تبیین یعنی روشنگری. 2. تبیین درست یعنی تبیینی که به درستی انجام شود؛ یعنی به خوبی شبهه را بزداید؛ پرسش را پاسخ دهد و آن تصویر واژگون و نادرست را درست کند. 3. تبیین درست، نیازمندی‌هایی دارد؛ یکی از مهم‌ترین آنها تبیّن به معنای تحقیق، بررسی و پژوهش (فَتَبَیَّنوا؛ حجرات:6) است. برای تب مدیریت جهادی...
ما را در سایت مدیریت جهادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5pishgar1 بازدید : 94 تاريخ : چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت: 20:37

گریزی به ختم سوره واقعه مُجرَّب یعنی تجربه‌شده و مأثور یعنی روایت‌شده. منظور از مجرب، ذِکر یا فعلی است که فرد یا گروهی آن را گفته یا انجام داده‌اند و به نتایجی که برایش می‌گویند رسیده‌اند؛ ولی مأثور، سخن یا کاری است که به معصوم(ع) می‌رسد.اگر سفارشی از نوع مجرب باشد؛ ربطی به دین ندارد؛ ولی مأثور، یکی از آموزه‌های دینی شمرده می‌شود. این جداسازی برای کسانی مهم است که می‌خواهند بدانند این سفارش از سوی دین است یا نه. به روشن‌شدن منظور، دو نمونه می‌آورم: 1. سالها پیش خدمت آیت‌الله بهجت(ره) رسیدیم. ایشان، ذکری را برای مصون‌ماندن از آسیب به ما آموختند. این ذکر، چون از امام صادق(ع) نقل شده است؛ مأثور شمرده می‌شود (داستانش را در اینجا بخوانید). 2. شنیدم و سپس در سایتها و کانالهای فراوانی دیدم که آن مرحوم، به ختم سوره واقعه سفارش کرده است. مستند و معتبرِ این نقل را در پایگاه معظم‌له یافتم (ببینید).آن پرسش مهم (مجرب یا مأثور؟) اینجا هم می‌آید. منابع روایی را کاویدم؛ شبیه و نزدیکش هم نبود. سراغ آدرسهای داده شده را گرفتم. به دو منبع زیر رسیدم: 1. اللیالی ‌المخزونه، ملا محسن فیض کاشانی، ص۵٣-۵۵ (پارقی همان متنِ آمده در پایگاه آیت‌الله بهجت).می‌گویم: نام درست این کتاب، اللئالی المخزونة و برگرفته از کتاب دیگر فیض، به نام الکلمات المکنونة است (کتابشناسى فیض کاشانى، ص86). به کمک نرم‌افزار آثار فیض و دیگر نرم‌افزارها، ختم یادشده را در این کتاب و آثار دیگر مرحوم فیض، کاویدم؛ ولی هیچ اثری از آن در هیچ یک از آثار فیض کاشانی(ره) نیافتم. 2. بحر الغرائب، ص26 (مجمع البیان، ترجمه، ج24، ص192، مترجم)می‌گویم: کتاب بحر الغرائب، نوشتۀ آقای محمد هروی و دربارۀ ذکر و ختم و طلسم است. در نسخه‌ای از این کت مدیریت جهادی...
ما را در سایت مدیریت جهادی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5pishgar1 بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت: 20:37